BransMicra Stock (FR) (EN COURS)
La classe Micra Stock utilise la chassis SWB.
Dans cette classe, le but est de rouler le plus de tours possible dans un temps déterminé.
Tout les adaptations possibles sont disponible dans ce règlement. Tout ce qui n'est pas dans ce règelement, n'est pas authorisé.
1) Chassis
Le chassis doit être en aluminium de 2 ou 3mm.
2) Batteries
Que des batteries 4 cell NiMH sont permis. Le contenu énergetique du batterie sera au minimum 3700mAh et au maximum 5000mAh.
2) Transmission
- Que 32dp 14/50 ou 15/50 d'engrenage est permis
- Branst Oval RC Racing Club: 14/50
- Roulements à billes sont permis sur l'essieu arrière
- Moteurs: voir point 5)
3) Topplaten
- Enkel originele topplaten van Kamtec mogen gebruikt worden
- De topplaat mag niet verder komen dan de stuurservo saver en niet breder zijn dan de aslijn van de wielen. Aanpassingen aan de topplaat (bv. voor montage transponder of andere weerstand) zijn toegestaan.
- Topplaten mogen maximaal 3mm dik zijn
- Dubbele topplaten niet toegestaan
4) Ophanging
- Vering vooraan is verplicht maar zachtere/hardere veren dan standaard is toegestaan
5) Motoren
- Mardave G1 & G2
- Saturn 20T
- Kamtec K20
Heatsinks mogen gemonteerd worden.
Origineel label moet intact blijven en de motor tabs onaangeroerd.
Het gebruik van motorcleaner en additieven is toegestaan.
6) Banden & Wielen
- Enkel foam banden die commercieel verkrijgbaar zijn, zijn toegestaan
- Geen additieven op de banden toegestaan
- Wielen moeten dezelfde diameter hebben als de originele Kamtec wielen
- Vooraan zijn kogellagers niet toegestaan
- Aluminium wielen zijn niet toegestaan
7) Body
- Enkel Nissan Micra body toegestaan
- Reparaties kunnen uitgevoerd worden met lijm, tape, plasticlassen of rivetten. Deze dienen zich te beperken tot max. 25mm buiten de zone met schade
- Verstevigingen zijn niet toegestaan
- Er mogen geen mascottes, decoratieve motoren etc. op de buitenkant van de body bevestigd worden
8) Body Mounts
- Er mogen 2, 3 of 4 body mounts gebruikt worden. Niet meer, niet minder.
- Enkel kunststof body mounts toegestaan
9) Dakvin
- De dakvin moet op het dak bevestigd worden en mag geen scherpe randen hebben
- De dakvin mag enkel uit plastic bestaan en niet groter zijn dan de standaard Kamtec dakvin
- De dakvin moet aan beide kanten voorzien zijn van het nummer van de rijder
10) Rijhoogte
Indien het chassis of de body lager ligt dan 3mm van de grond kan de wagen niet deelnemen. Dit zal gecontroleerd worden door de wagens over een plaat van 3mm te laten rijden.
11) Bumpers
- Maximum 160mm breed
- De bumpers worden op het chassis gemonteerd op de daartoe voorziene plaatsen
- De voorbumper bestaat uit twee platen van 6mm kunststof die middels vier staanders van min.10mm hoogte met elkaar verbonden worden
- De achterbumper is minstens 6mm dik
12) Controle
Voorafgaand aan de race zullen alle wagens gecontroleerd worden of deze aan de regels voldoen.
13) Aantal deelnemers
Het maximum aantal deelnemers per heat wordt beperkt tot zes (6) en dit om de kans op contact zo klein mogelijk te houden.
Indien er meer dan 6 deelnemers zijn zal er in verschillende heats gereden worden (bv. een heat met 4 deelnemers en een heat met 3 deelnemers).
14) Competitie
Omdat dit geen officiële competitie is en niet iedereen op elke meeting aanwezig kan zijn, wordt er geen rangschikking bijgehouden. De uitslagen van de heats zullen wel vrijgegeven worden vanaf deze beschikbaar zijn. In een later stadium zou dit wel een apart kampioenschap kunnen worden.
15) Startpositie
Alle wagens worden geschrankt opgesteld op het rechte stuk tegenover start/finish. De traagste uit de vorige heat start vooraan, de snelste achteraan. Nieuwe deelnemers starten vooraan.